Vi finns här när du behöver oss

Har du problem med någon av våra produkter? Det är det absolut sista vi vill, men vi är här för att lösa det! Skicka oss all information så ser vi till att hjälpa dig så fort som möjligt.

KVALITET

Vi välkomnar höga krav

Vi gillar utmaningar – och vi älskar att överträffa förväntningar. Hos oss kan du räkna med pålitliga produkter, snabb service och ett team som alltid är redo att hjälpa till. Vi finns nära till hands så att du känner dig trygg hela vägen.

För oss handlar kvalitet om att göra rätt från början. Genom att vara med tidigt i projekteringen säkerställer vi smarta lösningar från start. Skulle det ändå dyka upp problem, tar vi tag i dem snabbt och smidigt. Vi lär oss ständigt, både av egna och andras erfarenheter, och arbetar aktivt med kunskapsöverföring och utbildningar för både vårt team och våra kunder.

Garantier du kan lita på

Som privatkund får du alltid 2 års garanti på våra produkter så att du kan känna dig trygg med ditt köp. Garantin täcker fabrikationsfel, men även om olyckan skulle vara framme på grund av handhavandefel eller yttre påverkan hittar vi självklart en lösning tillsammans.

Har garantitiden gått ut? Oroa dig inte, vi hjälper dig gärna ändå! Eventuella kostnader för åtgärd, resor och material går vi självklart igenom med dig innan vi drar igång.

Våra garantivillkor följer konsumentköplagen, och du kan läsa mer om dem här.

Utbildning för fastighetsskötare

Vi vill göra det så enkelt som möjligt för våra kunder att få snabb och smidig service. Därför erbjuder vi en kostnadsfri utbildning för fastighetsskötare – så att den som är först på plats vid ett serviceärende har rätt kunskap om hur en inglasning fungerar.

Vad ingår?

  • En teoretisk genomgång – självklart med en god frukost
  • En rundtur i vår fabrik där du får se produktionen på nära håll
  • Praktiska övningar där vi går igenom vanliga serviceåtgärder

Vill du veta mer eller boka in dig och dina kollegor? Kontakta Trond Kristoffersson så berättar vi mer!

Frågor vi gärna svarar på

Bor du i närheten av Göteborg? Då är du varmt välkommen att svänga förbi vårt huvudkontor på Orrekulla Industrigata 61 under våra öppettider. Bor du längre bort? Inga problem! Ring oss på 010-16 13 400 eller maila alnova@alnova.se så hjälper vi dig att beställa och ordna leverans.

Ring oss på 010-16 13 400 eller maila alnova@alnova.se så hjälper vi dig att beställa och ordna leverans.

Våra inglasningar står emot både regn och blåst galant, men de är inte helt vattentäta – och det är faktiskt meningen! Smarta dräneringshål i inglasningen ser till att leda bort inkommande vatten, men vid kraftigt regn och blåst kan en liten skvätt leta sig in och rinna ut igen när vädret lugnat sig. Tänk gärna på detta när du väljer möbler och inredning till din balkong!

Ja, det är helt normalt! Våra ramfria inglasningar har en luftspalt på 2–4 mm mellan glasen för att förhindra att de slår ihop. Vill du ha en lite tätare lösning? Då kan du komplettera med våra vintertätlister, som du enkelt kan köpa till för extra skydd under ruggiga dagar!

Ibland hittar regnet sina egna vägar! Många fasader har små skarvar där vatten kan leta sig in, särskilt vid regn och blåst. Det kan sedan ledas ner längs väggen eller ut vid balkongplattan. Det här beror på hur huset är byggt och är inget fel på inglasningen. Om du vill täta upp kan fogning eller bleck vara en lösning – kolla med din fastighetsägare eller byggbolaget för att se vad som kan göras.

Ibland kan glasen få envisa ränder, och det beror ofta på att nya byggmaterial som betong släpper ifrån sig små partiklar som regnet för med sig. Om de får sitta för länge kan de tyvärr etsa sig fast i glasytan. Ju äldre byggnaden blir, desto mindre släpper den ifrån sig, men om du bor i ett nytt hus eller ett hus med nya balkongplattor behöver du putsa rutorna lite oftare.

Sättningar är rörelser i byggnaden som kan göra att balkongplattan, markplattan eller stommen skiftar lite i läge. Det kan påverka din inglasning, men är helt naturligt och inget konstruktions- eller garantifel. Sättningarna kan göra att glasluckorna blir lite trögare att öppna, särskilt i hörnen, och i mer extrema fall kan det till och med uppstå sprickor i glaset eller att tätningsfogarna slits sönder.

Om du misstänker att din inglasning har påverkats av sättningar kan det vara bra att först kontakta fastighetsägaren eller byggbolaget. Är du osäker på orsaken? Hör av dig till oss så kan vår servicepersonal hjälpa dig att kika på det!

KONTAKTA OSS

Serviceärenden

Har du ett serviceärende du vill få hjälp med? Fyll i formuläret här intill med så mycket information du kan – gärna en tydlig beskrivning av problemet, när det uppstod och var det gäller. För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt och smidigt som möjligt, får du också gärna ladda upp bilder eller filmer som visar vad ärendet handlar om. Vi återkommer så fort vi kan med förslag på hur vi löser ditt ärende.